De antwoorden op uw vragen
U heeft interesse om een vakantiewoning te huren/boeken via De Kustverhuurder, maar heeft nog wat vragen. Dat begrijpen wij maar al te goed. Hieronder vindt u diverse veelgestelde vragen. Indien uw vraag hieronder niet wordt beantwoord, kunt u altijd contact met ons opnemen.
Op deze pagina:
Onze accomodaties
Is er wifi in mijn vakantieverblijf?
Alle verblijven zijn voorzien van een eigen wifi-netwerk dat u gratis kunt gebruiken tijdens uw verblijf. De codes zijn steed aanwezig in het vakantieverblijf.
Zijn huisdieren toegelaten?
Ja, en dit zelfs zonder extra toeslag. We vragen enkel ze niet in de zetels en bedden te laten liggen of slapen. Eventueel eens extra stofzuigen of verluchten tijdens uw verblijf wordt geapprecieerd.
Ook na een strandwandeling of zwempartij vragen we uw huisdier even zelf proper te maken vooraleer het terug mee binnen te nemen. Het verblijf van het huisdier mag ook geen hinder bezorgen aan de andere bewoners.
Wat is er aanwezig in de keuken van mijn vakantieverblijf?
Om uw verblijf zo prettig mogelijk te maken, is de keuken voorzien van alle standaardbehoeften. Zo is er steeds een kook en pannenset, microgolfoven, waterkoker, koffiezetapparaat (Nespresso of Senseo), afwasmachine (behalve residentie De Kogge). Een wasmachine is er nergens voorzien maar wassalons zijn er in de buurt wel aanwezig.
In de berging en onder de gootsteen is er ook enig poetsgerief voorzien. Dit kan gebruikt worden om zelf eens in de netheid te voorzien of bij een eventueel ongelukje.
Wat dien ik zelf zeker mee te brengen?
Onze verblijven zijn niet voorzien van slaap-, bad- en keukenlinnen wegens persoonlijke hygiëne. Voor de bedden dient u zelf een matrasovertrek, lakens voor de dekbedden en hoofdkussenbeschermer mee te brengen. Het formaat van het bed staat bij het verblijf afgebeeld. Ook de linnen voor de badkamer en keuken dienen zelf voorzien te worden.
Wat met televisiekijken?
Alle vakantieverblijven zijn voorzien van een Smart-TV met alle publieke en commerciële zenders van België (volgens aanbod van Telenet). Als je over een Netflix-abonnement beschikt, kunt U gerust uw favoriete serie verder bingewatch-en.
Zijn alle accommodaties rookvrij?
Ja, in geen enkele van de door ons verhuurde vakantieverblijven is roken toegestaan. Eventuele schoonmaakkosten of kosten van brandalarm worden in rekening gebracht bij de veroorzaker.
Is er een terras?
Ja, alle vakantieverblijven hebben een terras met zitmeubeltjes.
Is er een lift?
Ja, alle vakantieverblijven zijn bereikbaar met een lift, welke rolstoeltoegankelijk is.
Aankomst en vertrek
Er is parkeergelegenheid voorzien?
Bij ieder verblijf wordt er een ondergrondse parkeerplaats voorzien. Deze zijn extern het gebouw maar een plannetje brengt je feilloos ter plaatse. Je ontvangt deze informatie, gebundeld met andere informatie in een infobrochure als je het vakantieverblijf reserveert.
Wat zijn de uren van in en uitchecken?
Op de dag van aankomst kan je inchecken vanaf 14.30 uur. Op de dag van vertrek vragen wij het vakantieverblijf te verlaten voor 10.00 uur. Na uw verblijf horen we graag hoe u dit ervaren hebt.
Hoe verkrijg ik de sleutel van mijn vakantieverblijf?
We zorgen er voor dat ieder tijdig kan inchecken door de sleutel op te bergen in een sleutelkluis. De info omtrent deze kluis, samen met de toegekende code wordt u in de mail bij de reservatie medegedeeld.
Waar moet ik aan denken bij vertrek?
Uw vakantieverblijf dient netjes en bezemschoon achtergelaten te worden. Zo dient onder meer het serviesgoed schoon te worden teruggeplaatst in de kasten en het huisvuil meegenomen worden. Er zijn publieke voorzieningen waar dit kan gedumpt worden.
Indien het vakantieverblijf niet conform de voorwaarden wordt achtergelaten, kunnen kosten in rekening gebracht worden. Na uw vertrek zal ons schoonmaakteam de woning controleren op de staat ervan en aangebrachte schade. U laat de de sleutel terug achter in de sleutelkluis.
Wat als ik bij aankomst ontdek dat iets ontbreekt of stuk is in mijn vakantie accommodatie?
Als u bij aankomst iets niet in orde vindt in uw vakantieverblijf, verzoeken wij u ons dit zo spoedig mogelijk te melden.
Tijdens uw verblijf
Mag ik met meerdere personen verblijven dan het maximum aantal personen die er toegelaten zijn?
Nee, het maximum aantal personen is per verblijf aangegeven en mag om veiligheidsreden niet overschreden worden.
Kan ik bezoek ontvangen?
Ja, dit is toegelaten. Dit bezoek mag geen overlast bezorgen aan de andere verblijvers in het gebouw. Het bezoek kan eventueel overnachten als dit het maximum aan personen in het vakantieverblijf niet overstijgt.
Mag ik barbecueën op het terras van het vakantieverblijf?
Nee, dit kan niet omwille vanwege het brandgevaar. Ook kaarsen, toortsen en aanverwante producten die het aanmaken van vuur vereisen zijn verboden.
Kan ik mijn fietsen stallen?
Afhankelijk van het verblijf is er wel of geen aparte fietsenstalling. Dit dien je te checken op de betreffende pagina van het vakantieverblijf.
Als ik tijdens mijn verblijf iets stuk maak, wat dan?
Verwittig hierover de eigenaars onmiddellijk telefonisch. Er zal dan een onderlinge regeling getroffen worden.
Reserveren
Hoe is de prijs opgebouwd?
Wij hanteren verschillende tarieven voor hoogseizoen en laagseizoen. Deze prijzen zijn gebaseerd op een verblijfsperiode van een weekend, midweek of week in het laagseizoen of een week in het hoogseizoen en zijn allesomvattend. In uw verblijf is dus steeds de eindschoonmaak, wifi, parkeerplaats inbegrepen.
Hoe kan ik een vakantieverblijf reserveren?
U kunt op de webpagina van het verblijf van uw keus de beschikbaarheid bekijken en allerlei nuttige inlichtingen. Vervolgens kunt een informatieaanvraag of een chatbericht sturen. Wij zullen U vervolgens contacteren voor de verdere besprekingen.
Kan ik een afwijkende aankomst of vertrekdag reserveren?
Hiervoor neemt U het best contact op met ons maar er zijn weinig afwijkingsmogelijkheden gelet we met vaste periodes werken.
U twijfelt om te reserveren omwille van Corona?
Als de overheid maatregelen neemt waardoor u als toerist niet kan verblijven aan zee (lock-down), dan kunt u uw periode kosteloos wijzigen.
Hoe leg ik mijn reserving definitief vast?
Nadat er een verblijfsperiode voor u werd vastgelegd, zal u per e-mail een contract ontvangen. De bekrachtiging van dit contract, samen met het betalen van het voorschot binnen de opgelegde periode bevestigt uw reservering.
Wijzigen en annuleren
Kan ik mijn verblijf wijzigen?
Dit kan alleen in uitzonderlijke omstandigheden. Hiertoe moet het verblijf wel al volledig betaald zijn en wordt het voorschot in mindering gebracht.
Kan ik mijn verblijf annuleren?
Indien u annuleert tussen de 6 weken voor aankomst en 1 week voor aankomst betalen we 50% van het bedrag terug, indien u annuleert minder dan 7 dagen voor aankomst is er geen terugbetaling voorzien. Voorschotten worden niet terugbetaald. Er is geen terugbetaling voorzien op last-minute boekingen bij annulatie.
Kan ik mijn verblijf overdragen aan iemand anders?
Als u om enige reden graag uw verblijf aan iemand anders overdraagt, kan dit in overleg. Er zal wel een administratieve kost van 50€ worden aangerekend.
Kan ik een annulatieverzekering wegens ziekte nemen?
Ja, wij bieden een mogelijkheid om uw verblijf te verzekeren tegen annulatie wegens ziekte. Voor meer informatie kunt u ons het best contacteren.
Betalen
Hoe kan ik mijn reservatie betalen?
Dit kunt u doen via een bankoverschrijving. De benodigde gegevens staan in het huurcontract en gebruik zeker de gestructureerde mededeling die erin vermeld staat.. Een tijdige betaling is noodzakelijk om uw reservering te bevestigen.
Algemeen
Waar kan ik terecht voor een klacht?
Er wordt steeds getracht om alles naar wens te laten verlopen. Heeft u echter een klacht, neem dat liefst zo snel mogelijk contact, liefst telefonisch. Zo kunnen wij je zo snel mogelijk geholpen.
Wat is het privacy beleid van De Kustverhuurder.be?
Wij dienen enkele gegevens van u te registreren om de overeenkomst juridisch te kunnen afsluiten. Wij verwijzen u door naar het privacy beleid voor meer informatie.